Letrozol

Då var vi igång med Letrozol behandlingen. 
Slutade med tabletterna för en vecka sen så borde få äl när som helst nu. Tänkte berätta hur behandlingen sett ut och hur jag har mått. 
 
Jag fick börja med att ta 1 tablett/dag på cd 3-7, alltså i 5 dagar. På CD 12 fick jag göra ett vul för att se om tabletterna gett resultat, vilket de hade! På vul:et kunde man se en äggblåsa på 14 mm eller ev. 2 st på 11 mm. Min läkare sa att jag troligen kommer ha äl runt den 17-19/10. När jag får äl ska vi ringa kliniken direkt för att få en tid till spermalabb. Då ska min man in och lämna prov som ska förberedas, vi ska då sitta och vänta en timma på sjukhuset på att detta ska bli klart. Sedan får vi med oss en spruta med sperman. Vi ska då åka ner till kliniken för att göra en insemination. Sedan är det bara att vänta och hålla tummarna... 
 
Jag tycker det har fungerat bra att ta letrozol. Men jag har känt mig lite extra trött och yr i huvudet vilket jag tror kan vara en biverkning av tabletterna, men fungerar detta så är det lätt värt det. 
 
I övrigt är jag ganska positiv just nu samtidigt som jag är livrädd för att det inte ska funka och för att bli för ledsen och besviken om man får ett negativt besked. Jag försöker tänka att nu är vi i alla fall på rätt spår, vi har fått hjälp och jag har faktiskt ett ägg på gång. Tar det sig inte denna gången är vi i alla fall på rätt väg. 
Det är så sjukt mkt tankar som snurrar. Ena dagen ser man livet framför sig med en bebis och planerar barnrum mm. Och nästa dag känner man bara förtvivlan och hopplöshet. Det är ingen rolig karusell det här.. 
 
Hållar alla tummar för mig och er andra som försöker där ute! <3 
Kram B 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

langtar.blogg.se

Vägen, längtan och drömmen om att bli tre. Vi är ett gift par på 24 och 26 år som försökt bli gravida under lång tid. Jag har fått diagnosen PCOS och nu har vi startat en utredning för att kunna få vår efterlängtade bebis.

RSS 2.0