Vi tar det från början...

Jag har valt att starta den här bloggen för att kunna skriva av mig krig mina tankar, förtvivlan och drömmar i vår resa mot att bli tre. Jag och min man har haft oskyddat sex i flera år och vår första tanke var att händer det så händer det. Det var först efter min examen (lärare) som vi ville att det skulle hända "på riktigt". 
 
Jag har varit överviktig hela mitt liv och gjorde en GBP operation för över ett år sedan. Efter operationen har jag gått ner 72 kg och fått regelbunden mens igen. Vi försökte att bli gravida i ett halvår efter min vikminskning innan vi bad om hjälp. Jag fick diagnosen PCOS. Läkaren sa dock att det såg bra ut då jag gått ner mycket i vikt och börjat få regelbunden mens mm. Vi fick order om att testa i tre månder till, vilket vi gjorde men inget hände nu heller. 
 
Jag kontaktade läkaren igen och vi fick komma in för att starta vår utredning. Nu väntar vi på svar på blodprover och på att min man ska få lämna ett spermaprov om 2 veckor. Sedan får vi förhoppningsvis svar på hur vi kan gå vidare. Om det blir stimulering med hormoner som pergotime eller om det är insamination eller ivf som är aktuellt. 
 
I den här bloggen kommer jag att skriva om vår resa men även om mina ledsna stunder som när man "tvingas" umgås med gravida, vilket för mig är tyvärr är väldigt jobbigt. Eller när vänner/kollegor frågar och påpekar om det inte är dags för oss att skaffa barn snart... 
Jag hoppas även kunna dela detta med andra som är i samma situation och vet vad vi går igenom. Kommentera gärna om du vill prata av dig!
 
Kramar B



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

langtar.blogg.se

Vägen, längtan och drömmen om att bli tre. Vi är ett gift par på 24 och 26 år som försökt bli gravida under lång tid. Jag har fått diagnosen PCOS och nu har vi startat en utredning för att kunna få vår efterlängtade bebis.

RSS 2.0